Társkereső vagy Társtaláló?

Néhány mítoszt szeretnék eloszlatni az online társkeresők használatával kapcsolatban.

Sokan azt gondolják, hogy a társkereső hasonlóan működik az árgéphez, vagy bármilyen más online áruházhoz. Egyszerű a működése, beírjuk, hogy mit szeretnénk és a megadott határidőre házhoz érkezik, amit rendeltünk. Természetesen a legtöbb társkereső reklámja ezt sugallja, hiszen számukra az a fontos, hogy minél többen regisztráljanak és lehetőleg ki is fizessék a regisztrációs díjat. Érthető, ők ebből élnek.

Sok társkereső oldal már felismerte, hogy a felhasználóknak ennél többre van szüksége és tanácsokat is adnak arra vonatkozóan, hogyan használjuk a szolgáltatásukat.

Az online társkereső, mint piactér

Lehet, hogy túlzottan leegyszerűsítettnek fogod tekinteni a folyamatot -főleg miután egy piachoz hasonlítom- és arra kérlek, hogy tedd félre a sztereotípiákat, amik ezzel kapcsolatosak.

A társkereső lényegében egy piac szintjére egyszerűsített informatikai szolgáltatás. Válogatunk a kínálatból és mi is piacra visszük a portékánkat, ebben az esetben saját magunkat. Ha így szemléljük a helyzetet lényegében nem rugaszkodunk el nagyon a valóságtól. Gondolj csak bele!

Te hogyan használod, vagy használtad a társkeresőt?

Beállítod, hogy milyen típusú partnert keresel és utána bogarászol a találatok között. Mindenki ugyanezt csinálja. Mindenki a legjobbat akarja és sokan próbálják a jobbik arcukat mutatni, hogy a legjobb eséllyel induljanak.

A kereslet-kínálat és a piaci verseny szabályai nagyrészt itt is érvényesek.

Nevezetesen, ha mindenki a jobbik arcát mutatja, törvényszerűen lemorzsolódnak azok, akiknek a portékájuk átlagosnak, vagy átlagon alulinak látszik. Tehát a lényeg a látszat. Tetszik, nem tetszik, ennyi látszik belőlünk társkeresőn, a fotóink, a bemutatkozó szövegünk. A "vásárlónk" ez alapján dönti el, hogy kér-e belőlünk többet. Marketinges megközelítésben: ez lényegében a csomagolásunk és mi vagyunk a termék.

Mit mondanak a marketingesek a csomagolásról:

  • A csomagolás és előkészítés növeli az áru értékét
  • A csomagolásnak jelentős szerepe van a fogyasztó figyelmének felkeltésében
  • A csomagolás egyik feladata a termék ábrázolása és kifejezése
  • A csomagolás marketing szerepe a termék jó megjelenítésére, vásárlásra ösztönzésre irányul.

Az online vásárlás pontosan ugyanígy működik. Látsz pár fotót egy termékről, egy leírást, hogy mire számíts ha megvetted, jó esetben néhány vásárlói véleményt. A különbség a társkereső és az online vásárlás között a fizetés módja: ott pénzzel fizetsz, a társkeresőn pedig az időddel.

Mondhatod az eddigiek alapján, hogy milyen rideg és racionális az érvelésem és teljesen igazat is adok. Ez nagyjából tükrözi azt, hogy mennyire elidegenedett társadalomban élünk, ahol az emberi kapcsolatok építése egy internetes platformon zajlik. Mekkora különbség van a társkereső és egy személyes találkozó között! Gépek segítségével ismerkedünk. Ez a rideg valóság!

Más oldalról nézve egy nagyszerű lehetőség azok számára, akiknek korlátozottak a lehetőségei az ismerkedés és társkeresés terén, pl. nagyon elfoglaltak, nehezen kezdeményeznek, vagy a földrajzi adottságok jelentenek nehézséget.

A társkereső marketingje

Sokaknál látom, hogy elkészítik az adatlapjukat, feltesznek néhány fotót, aztán írnak egy bemutatkozó szöveget és utána várják, hogy a sültgalamb berepüljön az ablakon. Akik kicsit elszántabbak, már bátrabban ráírnak a kiszemeltjükre, vagy a szolgáltatás által nyújtott lehetőséggel próbálják magukra felhívni a figyelmet. Szívecskét, csókot küldenek, lájkolnak, megböknek, értékelnek, stb.

A "vásárlónk" -ahogyan mi is- nem az alapján dönt, hogy mennyire akarjuk, hogy megvegyenek minket. A "vásárlónk" értékel a látottak alapján.

A társkereső fotók legnagyobb hibái

Hogy konkrétumokba öntsem a mondanivalómat: a "vásárlónk" megnézi a fényképünket és hogyan gondolkodik? Mi alapján dönt? Ne felejtsük számára ez a legjobb fényképünk, amivel el akarjuk adni magunkat:

  • egy találomra feltöltött, esetenként homályos, rosszul fotózott fénykép, előnytelen beállítással nem tesz feltétlenül jó benyomást
  • egy selfie azt sugallhatja, hogy nincs egy olyan ember a környezetünkben, akit megkérhetnénk, hogy lefotózzon
  • ha minden fényképen egyedül vagyunk, azt gondolhatja, hogy nincsen társaságunk
  • ha nem kivehető az arcunk, joggal vélheti, hogy nem vállaljuk magunkat
  • ha nincs egész alakos képünk, azt jelentheti, hogy takargatnivalónk van, vagy elégedetlenek vagyunk a testünkkel
  • ha kihívó képet teszünk fel -félmeztelen, mutogatós képre gondolok-, akkor számára egyértelmű lehet, hogy a testi kapcsolatot létesítjük előnyben (ez csak akkor probléma, ha nem pont ez a cél)
  • a rossz minőségű képek azt sugallhatják, hogy nem vagyunk igényesek a külső megjelenésünkre

Az olyanokról már nem is beszélnék, amikor a fürdőszoba, radiátor, esetleg wc, vagy egy lepukkant épület van a háttérben.

Társkereső bemutatkozó szövegek alapvető hibái

  • előző kudarcélményeinket ecseteljük és azt, hogy mennyire ki vagyunk ábrándulva a másik nemből - Te szeretnél ilyen társat?
  • informális, semmitmondó bemutatkozások: itt lakom, ezt dolgozom, ilyen végzettségem van, ilyen nyelveket beszélek - ez társkereső és nem állásinterjú
  • helyesírási hibák - no comment
  • idézethegyek - az még önmagában nem gond, ha egy-egy kedvenc idézetet kiteszünk, de azért legyenek fent önálló gondolatok is

Társtalálás a társkeresőn

Tehát lehet társat találni akár a társkeresőkön is. Rengeteget számít egy jó adatlap, sőt az elején csak az számít. Ennyit látnak belőlünk, egy rossz adatlappal nincs esélyünk. Mi is ez alapján választjuk ki, hogy kivel szeretnénk kapcsolatba lépni. Ez a csomagolásunk és az első benyomás ami kialakul rólunk. Ha szeretnél társkeresőn ismerkedni és kérdéseid vannak ezzel kapcsolatban jelentkezz be hozzám egyéni tanácsadásra.

Ne feledd: csak egyszer kelthetsz első benyomást! - Vavyan Fable